Drum fără întoarcere. Cum îşi bate joc de pensionarii cu handicap o firmă de transport

Românii sunt obişnuiţi să spună că instituţiile statului îi dispreţuiesc, dar uneori şi privaţii fac exact la fel. A simţit-o pe pielea lui orădeanul Cornel David, un pensionar cu handicap, pe deasupra şi bolnav de cancer.

Pe 6 iunie, bărbatul a mers în vizită la o rudă la Carei, profitând de unul din cele 12 tichete anuale pe care le primeşte de la stat pentru călătorii gratuite, pe care firmele de transport şi le decontează ulterior.

Sâmbătă dimineaţă s-a îmbarcat într-un autobuz al firmei CDI Transport şi a ajuns fără probleme la Carei. Seara, când a vrut să revină acasă cu un alt autobuz al aceleiaşi firme, stupoare: şoferul a refuzat să-i ia tichetul gratuit, spunând că politica firmei nu-i permite, drept urmare trebuie să-şi plătească biletul.

Degeaba a încercat bărbatul să-i explice că dimineaţa circulase cu aceeaşi firmă, neamul lui manivelă n-a putut fi înduplecat şi, ca să se întoarcă acasă, a trebuit să-i dea 20 lei.

Mai mult, pensionarul a pierdut şi tichetul gratuit, căci îl completase deja cu traseul Carei-Oradea. Ajuns la Oradea, bărbatul a cerut socoteală firmei de transport, de unde a aflat că putea călători doar dacă îşi anunţa călătoria înainte, ca şi cum un client trebuie să fie la cheremul şoferilor şi al firmelor de transport. Protecţia consumatorilor, se aude?


*
*