În ciuda așteptărilor, anul acesta nu am văzut o cafteală între bicicliști și italieni la Critical Mass. Asta pentru că șantierul din Piața Unirii a fost terminat, iar în zonă nu era nici picior de italian. Da’ ce zic eu picior? Nici mână, nici plămân, nici retină…
Ce frumos a fost anul trecut când șeful de șantier a vrut să verifice reflexele bicicliștilor care năpădeau șantierul, iar bicicliștii la rândul lor doreau să verifice trăinicia danturii macaronarului! Cu sau fără italieni, cu sau fără bătăi, problemele bicicliștilor rămân.
E drept că se fac mai multe piste, dar și numărul celor pe două roți crește simțitor. Marea problemă a bicicliștilor este că în continuare sunt expuși la accidente, de parcă ei nu ar face parte din trafic.
Iată câteva metode de a rezolva problemele:
1. Pentru creșterea gradului de siguranță, bicicletele vor fi dotate cu șenile, ba chiar și cu turele, dacă șoferii care-i accidentează devin recalcitranți.
2. În fiecare weekend mașinile vor merge pe pistele de bicicletă, iar bicicliștii pe șosea.
3. Între orele 8-14 bicicliștii vor parca pe carosabil să vadă și șoferii care parchează pe pistele de biciclete cum e să fii nesimțit.
4. La orice depășire neregulamentară a automobiliștilor, aceștia vor fi blocaţi în trafic și bătuți cu pompa de bicicletă.
5. Bicicliștii au obligația de a se comporta cu pietonii la fel cum se comportă șoferii cu cei de pe două roți. Adică, ca niște țărani.